onsdag 1 augusti 2018

Buss på riksdagen i Gnesta

Det är full fart i valrörelsen och det är full fart på min kampanj - #BusspåriksdagenC. Det är förklaringen till att allt inte kommer in på min blogg i kronologisk, logisk ordning.

I måndags startade jag bussturnén och färden gick till Gnesta, där Ingalill Fredriksson, kommun- och landstingspolitiker som kandiderar till omval, mötte upp.



Vi tog tempen på Gnesta. Affärsidkarna har farit illa av värmen. En företagare som vi talade med berättade om synnerligen magra dagskassor och en restaurang hade haft stängt för att matgästerna i stort uteblivit.

På bilden pausar vi lite utanför Önskebrunnen, som hade ACn på för fullt för att inte chokladen som de säljer skulle smälta. Jag besökte butiken för att hämta ut vinsten från Marknadsloppet tidigare i juni och gick därifrån med en kasse fylld med goda saker. Mums!



Vi tittade också in i Gnestas lokstall, där Långsjö Teater har sin bas. Där blev det ett samtal om kulturens villkor och hur olika det kan vara.

Efter Gnesta gick färden vidare via Laxne till Läggesta, där jag hann få en pratstund med en busschaufför som sedan säkert körde bussen vidare mot Stallarholmen och Strängnäs. Eftersom bussen då stod stilla kunde vi prata om kollektivtrafik, om hur yrket förändrats och om det kontantlösa resandet. Intressant samtal.

Från Strängnäs gick färden sedan vidare mot Katrineholm med byte i Malmköping och Flen. En mycket intressant dag med många intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar