tisdag 22 februari 2011

Inget fornminnesinslag på kommunfullmäktige!

Jag fick inte in sketchen om Skaraborgs fornminnesförening i fullmäktigedebatten i Katrineholm, som jag nästan lovade.

Det berodde helt enkelt på att interpellationen inte hann besvaras under kvällens lopp.

Men så här hade jag tänkt mig mitt inlägg:

"Ordförande, fullmäktigeledamöter, åhörare!

Ett normalt beteende hos den som ställt en interpellation brukar vara att artigt tacka för svaret. Jag kan inte göra det. Vi har inte fått svar av Göran Dahlström.

Svaret är ungefär som den gamla sketchen, där Laila Westersund, Åke Harnesk och Rulle Löfgren – den går att se på Youtube – som ledamöter Skaraborgs fornminnesförening stolt visar upp sina samlingar och kvickt som ögat stoppar ner föremålen i plastpåsarna så att ingen hinner se dem.

Vi får i svaret en sammanställning av de inköpsmönster som vi efterfrågar utan innehåll, utan en endaste siffra.

Hur ska vi kunna bedöma en sammanställning som vi inte kan se?

Jag yrkar att interpellationen återremitteras, så att vi får ett svar med innehåll, med de siffror som den sammanställning vi inte kan se, men som Göran Dahlström hänvisar till, torde innehålla.

Vi kan inte föra en debatt om inköpsmönster om en påse utan innehåll."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar