tisdag 10 december 2013

Första protokollet justerat

Jag har skrivit en hel del protokoll i mina dagar från det allra första, som jag lärde mig att skriva för Hogstorps Vi Unga. (Hoppas att du läser detta, Eva-Stina Framvik!) Det har varit protokoll i CUF, i Centerpartiet och i Centerkvinnorna, där jag gjorde bort mig ordentligt genom att inte ta upp värdinnans goda bakverk i protokollstexten. Vi skrev nämligen aldrig om det som bjöds på mötet i protokollen i Vi Unga eller CUF.

Ett antal gånger har jag som ordförande justerat protokoll och i kommunala sammanhang granskat att ordföranden och sekreteraren noterat rätt saker, så att protokollet blir korrekt.

I dag har jag själv varit en petig ordförande som har härjat med sekreteraren...

För det är viktigt att det blir riktigt, det första protokollet som jag skriver under som kyrkofullmäktiges ordförande i Katrineholmsbygdens församling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar