lördag 6 oktober 2012

Ljudet av tystnaden

Jag njuter. Tystnad är otroligt trevligt.

Under veckan som har gått har jag inte varit så mycket hemma. Det har varit kvällsmöten och dagaktiviteter som har upptagit min tid. Igår var jag hemma och jobbade i en otroligt påfrestande miljö.

En taklampa hoppade av vibrationer och det låg ett lågfrekvent buller och störde hela tiden.

Bortåt kvällningen hade jag fått nog och tänkte felanmäla. Då hörde jag ett hoppfullt samtal från trapphuset. Där fanns redan två av mina lika störda grannar som väntade på vicevärden och räddningen.

De hade dock inte någon hoppande lampa att komma med, så jag hade det nog värst, eftersom fläkthuset bor rakt ovanpå min lägenhet.

När så fläkten stängdes av bröt tystnaden ut. Ljudet av tystnad var alldeles underbart!

När sedan grannen kom med äppelkaka för att fira, då kunde det inte bli mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar