torsdag 1 december 2011

Debut i talarstolen

Ska man upp i riksdagens talarstol, så kan man lika gärna göra det ordentligt. Eftersom jag hade sparat debuten så länge, så förberedde jag mig för flera interpellationer.

Med traditionell husmanskost i magen, ärtsoppa med fläsk, gjorde jag ett inlägg i debatten om kastrering av smågrisar, där landsbygdsminister Eskil Erlandsson fått frågan från Sara Karlsson (S) om när ett förbud kommer.

Nästa debatt för min del handlade om alla de interpellationer som ställts till miljöminister Lena Ek. Det var lite olika, som jag brukar säga. Det handlade om kärnkraft, om stresstester av kärnkraftverk, om klimatstatistik, förberedelser inför Durban och slutligen om miljömålen för matavfall.

Interpellationsdebatterna kan avnjutas via riksdagens hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar