fredag 5 juni 2009

Frostigt värre

Fast det var inte debattklimatet det handlade om, utan temperaturen. Det var iskallt på miljödagsdebatten på Rademachersmedjorna i Eskilstuna. Miljöpartiets gruppledare i Eskilstuna hade klätt sig med långkalsonger (kollade inte trovärdigheten i uppgiften), vantar och mössa. Centerpartiets gruppledare i samma kommun hade handskar och tjock tröja. För egen del hade jag plockat fram kampanjmunderingen kompletterat med extra jacka. Men varmt var det inte, även om strålkastarljuset värmde något under den en timme och tre kvart långa debatten.

Till tack för våra korta och långa svar, fick vi var sin handduk, en receptbok med klimatsmart mat, en lokalmatsguide samt en ros i lämplig färg. Min var Alliansorange...

Efter mättande mat bar det vidare mot nästa debatt. Tåget var försenat, men jag hann ändå fram till Björns Trädgård i god tid. Nu var temat klimat. Det hade inte blivit mildare och nu högg debattörerna hårdare.

Efter debatten tinade vi upp, jag och min medförda publik, på saluhallen på Söder. Blåbärspaj är nästan som rabarberpaj med Ingerfära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar